En kaotisk morgon
Publicerat 2010-10-11 kl. 11:16:50

Allt har varit emot mej men ändå för mej denna dag. Det började med att jag hade glömt mitt busskort så jag fick betala med sms-biljett. Sen när jag kommer till skolan får jag veta att vi har halvdag och att vi slutar efter engelskan (min andra lektion för dagen), men när jag väl kommer dit så visar det sej att vår lärare är sjuk och att engelskalektionen är inställd. När jag senare kollar på klockan så är det 6 minuter kvar tills att mitt tåg ska gå så jag börjar springa. När jag är nere i tunneln hör jag "plinget" och kommer på att jag inte hunnit skicka en ny sms-biljett så jag springer samtidigt som jag smsar. Sen när jag väl kommer till spärren så finns där ingen spärrvakt så jag bara springer in på tåget, jag hann! Dessutom har jag skickat fel pånågot sätt med smset så därför betalade jag aldrig häller. 
Sen när jag ska åka bussen från Bålsta så låter busschauffören mej åka för 24 kr istället för 48 kr eftersom jag skulle åka så kort bit, så det var snällt! Men det slutar inte än utan jag kommer ju såklart på att jag har glömt min hemnyckel hemma också så jag ringer mamma och kollar om någon nycket ligger ute, vilket den inte gör. Jag får därför försöka bryta mej in i källarn (vilket är omöjligt)... men jag hittar istället nyckeln ändå och kan låsa upp! Ibland ska man ha tur! Allt detta kaos skedde bara inom några timmar, från halv 8 till 11, hoppas det blir en lugn dag nu... Jag ska plugga och städa bara. Ha en bra dag!   


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: