Några frågor, några svar
Publicerat 2011-07-07 kl. 12:58:30

Jag har några frågor som jag ännu inte har svarat på som jag tänkte ta itu med nu, här kommer de! 

Anonym frågar: 
Hej! 
Tycker du inte att gelén blir klumpig och seg att arbeta med (risk för att lägga för tjockt lager) när du blandar själv? 
Jag ska precis börja blanda själv och såg att du skrivit att spateln ska kunna stå upp, då är den perfekt. :) 

Mimmi svarar: 
Hejsan! 
Nej jag upplever aldrig gelén klumpig eller seg eftersom den har så kallad honungs effekt som gör att den lägger sig efter nageln och glittret sprider ut sig fint. Du kommer märka att om du har för lite glitter så kommer gelén börja rinna iväg istället och inte alls lägga sig som du vill och att det är mycket lättare att jobba med glittret på tippen när det är mer glitter i. Lycka till!
/ Mimmi

Nora frågar:
hej igen :P
jag undrar var man kan köpa bra tippar och hur man filar så att tippen verkligen inte syns alls? :)

Mimmi svarar:
Hej hej!
Jag köper mina i nagelaffären i Solna för dom tycker jag är jätte bra då dem är tunna och även sitter bra. Förut beställde jag på nätet men vart aldrig riktigt nöjd när jag väl fick hem dem, därför gillar jag att se tipparna jag köper och betalar därför hällre lite mer och går till butik. Tyvärr kan jag inte rekommendera några tippar på nätet då jag inte beställt tippar därifrån på super länge.
Jag buffrar bara på tippen och filar till formen såklart, mer behövs inte då själva tippkanden som färsts på nageln är så tunn att den lätt snälter ihop med den naturliga nageln.
/ Mimmi

Elisabet frågar:
Hej. Tänkte fråga vad det är för gelé du använder? Vad är det för märke?

Mimmi svarar:
Hejsan!
Gelén jag använder är tysk och heter Euro-Line. Sidan jag besäller den på är denna:
http://www.nded.se/ och har jätte bra priser på det mesta. 
/ Mimmi 

Nora frågar: 
Hej använder du Euro-line
 eller vilket märke från den tyska sidan? Kram

Mimmi svarar:
Hejsan!
Ja det är Euro-Line gelén jag använder (se ovanstående fråga så får du lite mer info).
/ Mimmi 
Postat av: Anonym

kan du rekokmmendera euro-line geleerena eller är de värt o testa ex american line?

2011-07-10 @ 10:20:14

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: