Svar på nagelfrågor
Publicerat 2011-07-13 kl. 13:54:11

Anonym frågar:
kan du rekokmmendera euro-line geleerena eller är de värt o testa ex american line?

Mimmi svarar:
Hejsan!
Jag vet tyvärr inte hur de andra geléerna är eftersom jag bara har testat Euro-Line gelén och är riktigt nöjd med den. Självklart kan det dock vara värt att testa då man måste prova sej fram till det märket man trivs bäst med och som man tycker håller bäst, jag har sammanlagt provat fyra märken, alltså tre stycken innan jag hittade detta som jag var riktigt nöjd med. Men jag kan rekommendera Euro-Line, på "Före bilderna" kan du ju se hur bra naglarna har hållit och mina kunder är jätte nöjde med denna gel. 
/Mimmi 

Anonym frågar:
Hur mycket kostar det att fixa naglarna gos dig?
 

Mimmi svarar:
Hej hej!
Just nu kostar det 300 kr vid första setet och 250 kr vid återbesök. Jag har kraftigt reducerade priser då jag inte är utbildad än, så att du vet.
/Mimmi 

ELIN frågar:
Hej!

Hur gör du när du gör sånna där blommor? Med pensel?

Kram

Mimmi svarar:
Hejsan Elin!

Jag använder mej av en liten pensel och akrylfärg när jag målar just dem blommorna. Akrylfärgen är sådan man kan måla på t.ex. tavlor med och kan köpas på affärer som Panduro. Anledningen till att jag inte använder nagellack är för att det torkar så fort och det är lättare att få till det snyggt med akrylfärgen, tycker jag.

/Mimmi 

Sandra frågar:
Hej!
Jag håller på och provar lite olika material, vill hitta något jag verkligen trivs med. Har hittat ett bra nu, men det är lite för rinnande att arbeta med för att vara perfekt. :)
Jag har kollat på Euro, och såg att du jobbar med det? Är det väldigt rinnande? Har de någon camouflagegel till de som man behöver förlänga nagelbädden på?
Vilka geléer är det man behöver för att starta med deras märke? Builder, primer..? Vad med? Är jätte tacksam för svar. :)
Mvh Sandra

Mimmi svarar:
Hejsan Sandra!
I Euro-Line serien kan man välja konsistens på buildergelen och då väljer jag alltid den som är mest trögflytande, och den tycker jag är perfekt att jobba med då den är lätt att bygga med för att den just är så pass tjock.
Det finns flera camougeflagegeler så man får till och med välja färg. Det finns stort utbud av olika geléer med olika färger och annat, vilket jag tycker är hur bra som helst med det här märket.
Du behöver såklart alla de vanliga geléerna, grundgel, primer, building, finish, men sedan är det upp till dej vad du mer behöver t.ex. fransk vit, rosa, camougeflagegel, färggel mm.
Om det är något mer du undrar över, tveka inte att fråga!
/Mimmi 

Anonym frågar:
Hejsan!
Hur gör du när du tar bort naglarna helt, vad använder du för ngt?
Skulle nämligen ta bort mina igår, vilket inte blev så bra!

Mimmi svarar:
Hej hej!
Jag filar bort naglarna med först en grov fil så att jag får bort det mesta av gelén, men när jag sedan börjar närma mej den egna nageln så filar jag med en finare fil och sedan buffrar jag lite på ytan. Man måste vara jätte försiktig så att den egna nageln inte blir förstörd. Gelén går nämligen inte att ta bort med aceton eller andra vätskor som vissa tror. 
Om man går och gör naglarna i gelé så rekomenderar jag att man går tillbaka och tar bort dem på samma ställe så att det blir ordentligt gjort när man inte vill ha dem längre, för ens egna naglar kan bli totalt förstörda om man försöker själv via att t.ex. dra bort, eller bita bort gelén. 
Om dina naglar är tunna, delar sej och ser torra ut nu efter att du tagit bort gelén rekommenderar jag nagelolja - morgon och kväll. Detta kommer stärka dina egna naglar och undvika att dem flisar sej. 
Hoppas du fick den hjälp du behövde!  
/Mimmi   

Postat av: Lovisa

Wow riktigt imponerad av dina naglar du gör! Hoppas att du ser mitt mail!

2011-07-13 @ 23:18:20
URL: http://mylifeasloviisa.blogg.se/
Postat av: E L I N

Hur och var på euro Lines geler väljer man konsistens?

2011-07-16 @ 20:42:41
URL: http://elliinns.blogg.se/
Postat av: Elin

Är skulpteringsgel och builder gel samma sak? Kikar runt på hemsidan men hittar ingen builder. :)

2011-07-17 @ 18:05:34
URL: http://elliinns.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: