Ett par till frågor
Publicerat 2011-03-12 kl. 16:57:47

Jag har börjat få in frågor lite var och varannan dag nu, kul! Här kommer några svar:

Anonym frågar:
Hej!
Jag hittade inte var man frågar så jag skriver här istället.
Jag undrar hur du gör fallande (asså så som du hade gjort med typ rosa på någon).

Hejsan!
Jag gör bara så att jag börjar med att lägga glitter högst upp som vanligt för att sedan gå nedåt och dra ut glittret mer och mer så att det blir tunnare och tunnare, sedan härdar jag det och fortsätter som vanligt. Hoppas du förstod och är nöjd med svaret! 

Frida frågar:  
Måste bara säga att du är sjukt grym på naglar! :) Ska själv börja med gelénaglar, har du någe tips på vad man ska tänka på? Ha de bäst! :)

Tack så mycket! Det jag kan tipsa om är att läsa på jätte mycket om tekniken på internet och vara noga med att du använder ett gelémärke som du vet är okej och läser på om just ditt gelsystem. Om det går fel kan det ju få förödande konsekvenser så som nagellossning eller om gelén kommer på huden kan kunden bli allergisk och kanske aldrig mer kunna ha gelénaglar. Så mitt tips är att läsa på och träna på dej själv ganska lång tid innan du börjar göra naglar på andra så att du får in tekniken, det var så jag började. Lycka till och om det är något du undrar över när du väl har börjat får du gärna ställa fler frågor!  

Postat av: Anonym

Hej. Jag tänkte fråga dig om inte du skulle kunna visa en video på hur du gör franska gelenaglar?

2011-03-13 @ 09:49:00
Postat av: Anonym

Näs du gör så där fallande, gör du med ngellack eller med annat glitter? Om du gör med annat glitter i så fall, vilket?

2011-03-13 @ 11:59:14

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: