Svar på några frågor
Publicerat 2011-05-27 kl. 21:58:51

Amanda svarar:
Tack så jätte mycket för hjälpen! Jag har en till fråga, man kanske inte får fråga 2 gånger men hoppas på svar här mer! Jag lyckas alltid få så himla tjocka naglar när jag använder covergele(är nagelbitare så vill inte att tippkanten ska synas) Men jag undrar ska jag ta sculpting och builder gele trots att jag har cover på, eller kan jag strunta i det? 
Kram på dig! 

Mimmi svarar: 
Självklart får du fråga igen Amanda, du får fråga hur mycket du vill! Okej jag förstår... Jag använder ett gelsystem där man endast använder buildinggel och det fungerar hur bra som helst! Jag ser inte att det borde påverka dina naglar om du tog bort det ena eller andra, särskillt när du har covergelen. Du kan ju prova dej fram och se vad som passar bäst för dej, men det är verkligen inget fel i att bara använda den ena gelen, jag skulle rekomendera buildergelen. Har du några fler frågor är det bara att ställa! 
Kram! /Mimmi 

ELIN frågar:
Jag gör också naglar. Jag har några frågor: 

Filar du ner tippkanten? Isåfall hur? 
Hur fäster du Nail arts och när? 
Vilken gelé använder du när du blandar glitter? Asså builder gel eller så? 

Kram 

Mimmi svarar: 
Hejsan Elin! 

Ja, jag filar ner tippkanten och det gör jag med en buffer för att jämna ut kanten mellan den egna nageln och tippen. 
Jag fäster nailart efter att jag har filat buildinggelen och innan jag applicerar glansen för störst chans att sitta bra. 
Jag använder som du nämner, buildinggelen och blandar glittret med. 
Kram /Mimmi 

Matilda frågar: 
Använder du akryl elr gele när du gör naglar på folk och vad är skillnaden egentligen?:) 

Mimmi svarar:
Jag använder mej av gelé eftersom det var det jag fastnade för från början. Akryl är ett system där man blandar en vätska med ett pulver. Akrylen självtorkar och blir till ett mycket hårt material som kan lösas upp med lösningsmedel och aceton. 
Gel är en trögflytande massa som härdas i UV-ljus. Gelé är lite mer flexibelt material att jobba med än akryl. Är man känslig mot starka dofter och kemiska gifter är gelé ett bra allternativ.
Efter vad jag själv har hört så gör akryl mycket större skada på naglarna än gelé.
Hoppas du fick svaret du sökte! 
/Mimmi       

Postat av: Antonija Ereiz

Hej!



Trist att du dissar akryl. 1. det finns inga gifter i akryl, det har funnits MMA förut men det är förbjudet sen 20år tillbaka. Dock kan det förekomma i billiga pulver som man köper från ebay.

2. det är inte skadligt om man sköter det på rätt sätt vid borttagning av de, precis som gele.



/Antonija

2011-05-27 @ 22:13:11
URL: http://nailsnstuff.blogg.se/
Postat av: Antonija Ereiz

Jag förstår dig. Jag har hört negativa saker om akryl också,...eller mesta dels. Många gör de på billiga asiatiska-hak där dem beställer allt från kina och oftast innehåller de skit. Vilket är skitsynd. Man betalar mkt pengar för inget alls egentligen.



Sen innehåller mycket geléer en viss syra också. Som är lika skadlig som mma. Därför ska man inte köpa billiga prylar från ebay. Om man ska beställa ska man kolla upp så man handlar ett bra märke.



Japp, jag jobbar med akryl. Men kommer väl testa gele senare:),...sett såååå mkt snygga naglar med gele. Dock mest i sverige, i andra länder ..som USA verkar de jobba mer med akryl.



Du är fantastiskt duktig på gele! Amazing!:)

2011-05-27 @ 23:14:22
URL: http://nailsnstuff.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag har en fråga! Vad använder du för lim när du limmar på tipparna? Jag har det problemet att limmet ofta lossnar och att därför nageltippen går av så skulle vilja hitta ett bättre lim!

2011-05-28 @ 18:18:56

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: