Fler frågor
Publicerat 2011-11-21 kl. 18:48:29

Har fått in några till frågor som jag tänkte svara på direkt:

Ebba♥ frågar:
Hejsan!♥ jaah, det skulle ju vara roligt med shopping och outfits, bara det inte blir för mycket för dig ;) Tävlingar är också kul! ♥
Har en liten fråga också:
Jag är snart 13 år och undrar om man kan beställa tid hos dig endå eller har du nån åldersgräns på det? Hur gör jag det isåfall? Och vart bor du... så att det inte blir för långt att åka :)

tack på förhand ♥ ebba

Hej hej Ebba!
Då ska jag se om jag kan fixa lite mer av det!

Nej jag har ingen åldersgräns, min yngsta kund jag har är min kusin och hon är 11 år, så det är lugnt!
Det är bara att mejla mej så kan vi prata mer över mejl om du vill beställa tid och så. Jag bor på Kungsholmen i Stockholm.

Så lite så Ebba!
/ Mimmi 

Elin ställer några frågor (samlade alla i ett) : 
Kollade in inlägget om att bygga ut nagelbädden! Fantastiskt bra!! Men när du bygger ut liksom för att det inte ska bli för korta naglar ( innan free edge) målar du med make up gel lite på toppen eller hur gör du?

Du skulle vara guldvärd om du fotade allt du använder så att man skulle kunna göra en beställning med dina grejer och att du skriver när och hur man ska änvända allt tydligt! Det är du väldigt bra på för alla andra nagelbloggare är så otrevliga och dåliga på att visa!

Hur länge ungefär satt de första naglarna du gjorde?

När du gör franska, målar du tippen eller har du vita tippar? Kram 

Vad bra att du tycker det! Ja precis, annars ser det inte bra ut! Jag målar bara Make Up gel på nagelbädden, det behövs inte på tippen. Fast om jag har byggt ut nagelbädden brukar jag ta tunt på tippen också för att det inte ska bli smått trensparent... 

Ja det ska jag absolut göra så snart jag har tid! Vad härligt att höra, jag har ju själv varit i eran situation fast utan hjälp, så jag förstår er! Därför jag vill hjälpa så mycket. 

Jag minns inte riktigt hur naglarna satt, men jag minns att de satt bra, jag byggde på mina egna nämligen. På kunderna satt de dock inte lika bra alls, så jag fick läsa mej fram till hur jag skulle förbättra mej. Det tog ett tag innan naglarna började sitta riktigt bra faktiskt, men nu sitter de super bra! Mina egna har alltid suttit bra! 

Det beror på hur naglarna ser ut från början, om det är en nagelbitare eller inte. Om det inte är en nagelbitare använder jag oftast vita tippar, men om det äe det använer jag naturella och bygger ut nagelbädden. Men i vissa fall använder jag naturella och bygger ut nagelbädden ändå, det beror på hur kundens naglar ser ut, man lär sej att se... 

Anonym frågar:
Målar man gelén på formen där förlängningen blir sen? :)

Ja precis!
/Mimmi
Postat av: Elin

Vilken nagelcleanser använder du som är glansbevarande?=)

2011-11-21 @ 22:07:20
Postat av: sara

Kom du underfund med vad det var du behövde göra för att naglarna skulle sitte bättre på kunder? jag har det problemet nu, på kund sitter de kanske i två veckor och ibland betydligt längre, men när jag bygger på mig själv sitter de över 1 månad.. är så frustrerande!

2011-11-22 @ 16:19:10
URL: http://sciio.blogg.se/
Postat av: Natasha

Hallå, du gör ju helt fantastiska naglar! :D tänkte fårga hur du gör med glittret för att få det att fastna innan du lägger på ännu ett lager gele? Tack!

2012-01-21 @ 14:02:18

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: