Svar på frågor, del 1
Publicerat 2011-11-05 kl. 23:03:27

Tack för alla frågor! Jag har fått in så många att jag tänkte svara på dem i två delar, ikväll och i morrn kväll. Jag börjar med de äldsta och jobbar mej uppåt, så att ni vet! 

Emelie frågar:
Hej! Du gör verkligen hur snygga naglar som helst! Använder du tippar eller bygger du alla naglar själv? Jag är sugen på att börja göra naglar, men vad ska man använda, vilken ordning och hur länge ska det härda i uv-lampan mellan varje omgång?

Hoppas du har lust att svara på alla mina frågor. :)
 

Hejsan! Tack så jätte mycket! Jag gör lite olika när det gäller formar och tippar. Om en kund har korta egna naglar eller är nagelbitare använder jag mej utan tippar, men annars använder jag mej av formar. Du får oftast med en bruksanvisning när du beställer gelé så att du vet i vilken ordning du ska använda dej av produkterna med just det märket. Om du vill veta hur just mitt gelésystem fungerar så kommer jag lägga upp en tutorial så snart jag har tid. 
Hur länge gelén ska härda i lampan beror också på märket av gelé, samt kapacitet av lampan. Oftast får du veta det i bruksanvisningen. 
Lycka till med allt! 
/Mimmi 

Emelie frågar igen: 
Just ja. Jag skulle även fråga hur du gör när en kund kommer på återbesök, tar du bort all gele och börjar om från början, eller hur gör man?
  

När en kund kommer på återbesök filar jag bara bort förgen/glittret och filar över nagelytan för att sedan bara lägga på ny färg/glitter och building, samt glans. Man behöver aldrig ta bort gelen helt.
/Mimmi

Tezzilicious - Bloggen om Foto & Skönhet frågar:
hejsan,
jag undrar om du skulle kunna beskriva förarbetet, hur du går till väga m.m. det finns ju så många olika sätt och förarbetet är så viktigt så alltid roligt att testa hur andra har lärt sig och se vad som är bättre :D Hoppas du kan göra ett inlägg om det (Ursäkta om du redan har ett inlägg om förarbetet för jag hittade då inget, isf kan du skicka länken?) :)

Hej hej!
Tror inte att jag har skrivit om det, så jag svarar mer än gärna på din fråga. Jag börjar med att putta tillbaka nagelbanden jätte noga, så att det inte finns någon hud alls kvar på nageln. Om det skule finnas kvar släpper nämligen gelén. Efter det buffrar jag alla naglar och sedan tar jag nail-clean och torkar av dem. Efter det sätter jag på tippar, filar till formen på dem, buffrar och sedan börjar jag med primer och sedan gelé.
Hoppas det gav någon hjälp! 
/Mimmi 

Lina frågar:
Hej tänkte bara höra hur du gör dom snygga fläckarna? Mvh lina

Hejsan! Om du menar leopardfläckarna, så använder jag mig utan en vanlig akrylfärg, (sådan som används på målningar), men det borde gå lika bra med svart nagellack, och en tandpetare, svårare än så är det inte! Lycka till! 
/Mimmi

Lina frågar igen: 
Kom på en fråga till
Hur tar du bort dina gelé naglar?
Jag kör väldigt mycket akryl o tar bort dom med lösningsmedel
Haf även börjar köra gelé
Men tänkte höra hur du tar bort dom?
Mvh lina
 

När jag tar bort naglarna helt filar jag bara, det tar tid men man gör det ju bara när en kund inte vill ha kvar naglar över huvud taget. Annars så filar man bara bort färgen och filar ytan på resten av naglarna, man behöver alltså bara göra halva jobbet när en kund kommer på återbesök.
/Mimmi

Tezzilicious - Bloggen om Foto & Skönhet frågar igen:
använder du akryl eller gel när du gör naglar? Mallar eller tippar? ^^, Du är sjukt duktig! :)

Jag använder mig bara utav gelé. Mallar eller tippar beror på kundenas naglar, om de är korta eller nedbitna använder jag mej utav tippar, annars mallar. Tack, vad glad jag blir! 
/Mimmi 

Sandra h frågar:
Kan du inte skriva och visa upp va du använder för produkter i tur och ordning. Hade vart jättebra så man vet vad man ska köpa och hur man ska göra! :)

Du gör för övrigt jäkligt snygga naglar! 

Jag ska försöka fixa ett bildspel eller en liten tutorial där jag går igenom stegvis hur jag gör och visar i vilken ordning jag använder produkterna, så håll utkik!
Tack så jätte mycket!
/Mimmi


Fler svar på era frågor kommer i morgon med del 2!
Postat av: Elin

En vad är mallar/formar? :)

2011-11-06 @ 15:00:16

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: