Svar på frågor
Publicerat 2011-11-20 kl. 11:37:42

Hejsan alla goa läsare! Jag får in nya frågor varje dag, men hinner tyvärr inte svara på allt direkt... Här kommer dock svaren:

Christina frågar:
Hej jag använder gelena från från nded deras egna som man fick i startpaketet, jag härdar gelen i 180 sekundr också men sista lagret blir kladdigt . Vad gör jag för att få en len och hård yta?

Det blir alltid så, så det är alltså inget fel. Det du ska göra är bara att torka av med nail cleaner. När du beställer nail cleaner, tänk på att den ska vara glansbevarande så att du inte tar bort all glans.
Lycka till!
/ Mimmi

Amanda frågar:
Hoppas jag inte är för sen för att ställa en fråga! :)

Du har skrivit förut att när du gör fransk så gör du både med vit tipp och med vit gele, då undrar jag hur du limmar på tippen? Filar du inte ner den egna nageln då? För annars borde väl det vita hamna alldeles för långt ner? :o

Sen undrar jag också hur mycket tipparna du köper i solna kostar? Och är dom så tunna att man inte ens behöver fila för att inte se övergången?

Nejdå, ni kan alltid ställa frågor!

När jag limmar på tippen använder jag mej utav Depends rosa nagellim, tycker att det är super bra! När jag har limmat på den klipper jag den och filar till formen, jag avslutar med att buffra. Jag filar alltid ner den egna nageln innan jag sätter på en tipp, annars sitter den inte lika bra. Om jag märker att det skulle bli att tippen skulle hamna för långt ner så använder jag mej utav naturliga tippar istället och bygger ut nagelbädden, det beror alltså på hur kundens naglar ser ut från början.

Jag tror att en tippbox med 100 tippar kostar 350:- och en påfyllning till en storlek med 50 tippar kostar runt 100:-. Jag buffrar bara övergången, så jag tycker absolut att de är tunna.

Lycka till med allt!  
/Mimmi   

Millan frågar:
Galet snyggt! Gud vad jag älskar den kopparfärgade glitterfejdningen, jag måste införskaffa kopparfärgat glitter!! :)
Tack för att du svarade på min förra fråga, det gav mig mycket hjälp! Nu undrar jag bara om cleansern du använder till förarbetet för nageln, är det samma som du använder sedan för att torka av klibbiga ytan efter lampan? Eller är det en speciell för förarbetet? Ha en underbar dag! Din blogg är den absolut bästa av alla bloggar jag nånsin läst, jag blir så himla glad och inspirerad så det är inte klokt! :)

Ja koppar färgat är verkligen snyggt!
Så lite så!
Japp jag använder samma cleanser till allt. Men om din glans blir klibbig i slutet, se då till att du har en glansbevarande cleaner, annars kan de bli matta. Min glans blir inte kladdig, så jag behöver inte tänka på det.
Vad glad jag blir, roligt att du tycker så, tack!
Hoppas svaret hjälpte dej även denna gång!
/ Mimmi

Veronika frågar:
vad kostar det att göra naglar hos dig?

Spana in kategorin
prislista så hittar du alla priser! 
/ Mimmi

Sandra frågar: 
Hur gör du när du bygger med mall? Såg att du skrev att du gjorde det på typ alla, förutom nagelbitare.
Men, om det kommer någon med spoonnails, då måste du väl lägga tipp också? Annars blir dom väl jätte tjocka ?
Eller har du några supermallar som passar alla? =)
 

Jag har tagit en rad bilder, så ska lägga upp dem snart så att ni får se hur jag gör när jag bygger med mallar. 
Om jag filar ner naglarna ganska mycket så går det även att göra på spoonnails, men sen gör man ju en bedömning per kund, vad som passar just den. Jag gör det jag tror håller bäst. 
Hoppas du fick hjälp! 
/ Mimmi
   

ebba frågar:
Hej, du gör jätte fina naglar... jag har en liten fråga bara ;)
Måste man ha UV lampa om man gör acryl/gele naglar?
Om man måste det, finns det något annat man kan använda istället?

MVH/ ebba

Hejsan Ebba!
Tack, vad snällt!
När man gör gelénaglar måste man det, gelén torkar inte utan den och går inte att ersätta.
Dock behöver man ingen UV-lampa när man gör akrylnaglar utan akryl är ett annat sorts system, jag kan inte så mycket om just akryl eftersom jag bara jobbar med gelé.
Det är bara att ställa fler frågor om du har några!
/ Mimmi

Amanda grahn frågar:
Hejsanm jag hade varit oerhört tacksam om du svarade på denna fråga:
Hur många personer räcker en euro-line burk på 15 mg? det finns ju ej 30..
antigen så mailar du svaret eller skickar på min blogg.. Kan va krångel på bloggen ibland nämligen.
Jätte fina naglar gör du tjejen! :D

Hej Amanda!
Jag tycker sånt är otroligt svårt att säga, Building gelén är den som det går åt mest av, en burk håller i ca. 2-3 veckor för mej, men jag vet inte hur många kunder 10-12 stycken kanske... Det är lite olika men jag brukar köpa på mej ca. 4-5 burkar av building gelén varje gång jag beställer vilket jag gör varannan månad.
Tack så mycket!
/ Mimmi

Elisabeth frågar:
Hej! Jag hittade nyss fram till din blogg o fastnade här! :D Jag har jättelänge varit intresserad av naglar o funderar på att beställa hem ett gel startkit från nded, är det en seriös sida som man vågar lita på? Skulle bli tvungen att förhandsbetala isåfall så jag vill ju va på den säkra sidan så de inte lurar en massa pengar av mig.. :p Är det nåt speciellt man kan tänka på att beställa hem som kanske inte alltid följer med startkiten? :) hur mycket betalt tar du av dina kunder då du förlänger/fyller på deras naglar?

Hejsan Elisabeth!
Jag tycker absolut att det är en seriös sida, jag har aldrig varit med om nåt krångel eller att det saknas något utan det brukar fungera super bra! Jag betalar alltid i förskott och det brukar fungera super!
Det finns inga kompletta set med just Euro-Line som jag använder utan du kommer behöva beställa massa extra. Pads och nail cleaner är jätte viktigt. Men jag ska se om jag kan fota allt jag använder och till vad så att du kan få se vad du behöver.
Kolla prislistan bland kategorierna så ser du vad jag tar.
Tänk bara på alla risker när du börjar bygga naglar, kunden kan få nagellossning, allergier, bakterier under naglarna som orsakar möggel osv. Börja med att öva på dej själv en lång period, annars kan det gå illa!
Lycka till med allt!
/ Mimmi

Anonym frågar:
Kan du inte förklara hur man änvänder formar? Är de en slags tip? Berätta :)

Jag kommer göra ett inlägg om formar i veckan, så håll utkik!
/ Mimmi

Agnes frågar:
Mimmi! Jag mejlade med dig förra året om att förlänga naglarna och nu är jag intresserad :) vad tar du för pris? Och vad kostar återbesök? Tack så mycket! :)
Agnes

Hejsan Agnes! Vad kul!
Kolla in prislistan som finns bland kategorierna, så får du svaren.
Vi hörs!
/ Mimmi

Agnes frågar:
Men wow! hur gör du för att naglarna ska sitta sådär länge utan att de bryts eller luckras upp vid sidorna? Mvh Agnes

Haha, allt jag kan säga är att övning ger färdighet! Lite skicklighet också måste jag erkänna... Hihi!
/ Mimmi

Amanda frågar:
Hej! Lite frågor..
När man beställer från nded.se då ska man räkna allt i Euro? Men hur mycket kostar frakten och kan man välja postförskott och så? Vilket märke ska man även välja? Samt vilken gele har du när du förlänger nagelbädden och är den bra täckande?
Hur mycket bör man handla för, hur mycket pengar brukar du lägga ut liksom?:)

Hejsan!
Ja, allt räknas i Euro eftersom att det är en tysk sida. Frakten brukar vara lite olika beroende på hur mycket paketet väger, men klicka i lite produkter och klicka dej vidare på att du vill beställa, då kommer frakten upp, man kan alltid gå tillbaka, så länge man inte betalar. Ja du kan välja postförskott har jag för mej, men det brukar inte jag göra, sidan går att lita på.

Jag använder Euro-Line märket på allt jag använder och är jätte nöjd med det!
När jag förländer nagelbädden använder jag en gelé som heter Make Up Gel, det finns tre olika färger för olika färger som man har på den naturliga nageln så att man kan anpassa efter kunden, jag har alla tre och tycker att de täcker jätte bra.
Det är olika från gång till gång beroende på vad som är slut oc hur mycket jag behöver. Men allt mellan 1200- 2200 kr ungefär.

Hoppas du fick hjälpen du behövde!
/ Mimmi 

Malin frågar: 
hur har du gjort detta leopardmönster?färdigtrygt eller måla på egen hand? plz svara 

Jag gör leopardmönstret för hand med akrylfärg och tandpetare, inte svårare än så!
/ Mimmi

Anonym frågar: 
Vad menas med nagelbädd och varför ska man förlänga?

Vilka tippar har du använt på dem som inte är blåa?

Kram
 

Nagelbädden är nageln som sitter fast i huden kan man säga, innan the free edge, alltså tippen. Man vill bygga ut den för att undvika att tippen hamnar för långt ner. Jag har gjort en inlägg om det förut, läs här. Dock är det ganska gamalt så naglarna är byggda med min gamla gel.

Jag har valt naturliga tippar till dem, de gör jag alltid när jag använder glitter.

Lycka till!
/ Mimmi

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: