Frågor och svar!
Publicerat 2011-10-11 kl. 21:25:02

Tänkte svara på lite frågor, känns som om det var ett tag sedan men jag har verkligen inte haft tid, sorry!

Johanna frågar:
Du gör så grymt snygga naglar! :D
Kan inte du göra en tutorial när du göra fallande glitter så där? (: Håller också på med naglar men det där med fallande glitter har jag svårt för :P

Tack Johanna!
Jag är inte så bra på att fixa med film och sånt, men jag skulle kunna testa...
Men för nu så kan jag förklara hur jag gör: Jag gör precis som vanligt till steget när det är dags att ha på glitter eller färg, fast istället för att lägga färgen längs smile-linjen så lägger jag glittret så långt jag vill att det ska vara täckande, sedan tar jag en "ren" pensel och drar ner glittret så långt jag vill ha det med den.
Hoppas det hjälpte liiite i alla fall! 
/Mimmi 

Nathalie frågar:
Hej mimmi!! Hur gör man för att kunna boka tid hos dig? Jag och en.kompis är väldigt intresserad av att göra.naglar hos dig?!

Hejsan Nathalie! 
Det är bara att mejla me så försöker jag svara så snart jag kan! 
/Mimmi 

Christina frågar:
Hej vill ba säga att jag älskar din blogg för vi har gemensamma intressen , naglar och kläder! Har två frågor hur får du gelen att fortsätta glänsa alltså min gele på naglar glänser inte efter 3-4 dagar.. Och vart köper du produkterna ifrån? Tack för ett svar:)

Åh vad roligt att höra att du gillar bloggen! Jag har beställt en glansgelé som är superbra, den hör till märket jag använder. Jag beställer mina produketer på nded.se och använder mej av märket Euro-Line. Hoppas det hjälpte! 
/Mimmi 

Maria frågar:
Vilka fina naglar!!! Vad använder du för märke?? 

Tack så mycket! Jag använder mig utav ett märke som heter Euro-Line.
/Mimmi

Malin frågar:
Hej.
Jag håller själv på med gelenaglar och är inte heller utbildad. Jag undrar bara vilken gele du använder? den verkar hålla bra. Medans min håller ca en vecka :/

Hejsan Malin! Jag använder mej av en gelé som heter Euro-Line och som går att köpa på nded.se. Men ett tips är att även dubbelkolla att du gör underarbetet rätt, för det kan även det som kan göra att naglarna håller dåligt, underarbetet är något av det viktigaste. Bara att ställa fler frågor om du har några!
/Mimmi

Elisabet frågar:
Hej. Tänkte fråga dig hur lång tid det tar för dig att göra gelé naglar, hur många lager gelé du lägger och vad det är för penna du använder för att rita leopard mönstren? Tacksam för svar.

Hej hej! Det är så otroligt olika från person till person hur lång tid det tar, men allt mellan 1,5- 3 timmar. Det beror på hur naglarna ser ut innan och om det är första set eller påfyllning.
Lager är också lite olika beroende på om det är först set eller påfyllning. Men när jag gör ett nytt set gör jag dessa lager:
1. Primer
2. Base gel
3. Building gel
4. Glitter eller färg
5. Building gel
6. Shining gel
Jag använder mej av tandpetare när jag gör leopardmönster och vanlig akrylfärg. Bara att ställa fler frågor om det är något mer du undrar över!  
/Mimmi 

Samar om Jempa-naglar:
Hej!
Jag undrar vad du använder för gelé när du gör dessa naglar. Gelén ser nämligen lite "grumlig" ut. Min gele är helt genomskinlig (vill inte alltid det) ;)

Hejsan! 
Det är en rosamjölkig gelé så det är meningen att det ska se ut så, och det brukar finnas olika rosa geléer i de olika märkena med olika rosa och hudfärgade geléer, så kolla utbudet hos just din återförsäljare så finns det säkert någon! Lycka till! 
/Mimmi 

Cias Naglar om Mina första stilletonaglar!:
Riktigt snyggt!! Är lite sugen på edgenaglar.. men känns som jag inte har tid att sätta mig och göra på mig själv ^^ Hur lång tid tog detta? 

Åh tack Cia! Ja det tar ju tid att fixa på sej själv eftersom man bara kan göra en hand i taget... Dessa tog ca. 7 timmar, jag är så noggrann och har inget emot att sitta och pilla och testa mej fram till vad jag vill ha, så det tar ett tag! Haha!  
/Mimmi
 

Lina frågar:
Hur går du den ljusrosa nyansen på naglarna?

Jag har använt mej av en ljusrosa gel, finns hos de flesta geléutbuden så kolla hos din återförsäljare. 
/Mimmi 

Lotta frågar:
Snygga naglar! Men hur har du gjort de förtsa? Är även de gröna gel? Vore jätteglad om du kan förklara tekniken. :) 

Tack, vad snällt! Först la jag det bruna glittret och sparade en rand där jag ville att det gröna skulle gå, sedan härdade jag de i lampan och efter det la jag det gröna precis som jag ville ha det och därefter härdade jag dem igen. Hoppas det svaret dög, annars är det bara att fråga igen! 
/Mimmi  
Postat av: fredrik

hej Mimmi kan vi träffas i Märsta

2012-03-04 @ 18:14:54
URL: http://bussfredrik.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: