Svar på ett par frågor
Publicerat 2012-04-15 kl. 15:51:11

Emelie frågar:
Hej!
Jag har en fråga till dig, jag har förstått att när man gör sina naglar på salong så gör alltid nagelteknologerna rent sina "verktyg", så min fråga är helt enkelt hur gör du, hur gör du rent dina "verktyg" (filar, penslar etc.)
Gillar din blogg förövrigt!
Kram!

Hejsan Emelie!
Att rengöra alla verktyg är super viktigt för att hålla en steril miljö så att inga problem uppstår för dej eller kunden. Jag har en speciell vätska till penslarna brush cleanser och till verktygen använder jag clean off eftersom att den är bakteriedödande. Jag använder aldrig en använd fil på samma kund, utan använder en ny på varje kund då jag just tycker det är svårt att rengöra dem ordentligt.
Hoppas svaret dög!
Kram Mimmi

Busra frågar:
Hej! Jag gör naglar hemma, på mig sj o ibland på vänner om det önskas, men jag har ett litet problem. Mina naglar börjar lossna vid nagelbanden, vad kan det bero på?? Jag fixar till det vid nagelbanden precis som man ska, rengör det fint o allt som man ska men ändå så lossnar dom.. Vad kan det bero på ja behöver hjälp snälla svara så fort du kan :(

Hej hej Busra!
Det låter som att du vet hur man gör underarbetet och att du är medveten om hur viktigt det är, så det är ju en jätte bra början! Problemet jag misstänker är att du lägger gelén/akrylen (du nämnde aldrig vilket material du jobbar med) för nära nagelbanden, eller för tjockt nära nagelbanden. Materialet ska vara lövtunnt närmast nagelbanden annars släpper den, det är jätte viktigt och är ett ganska vanligt fel många gör. Jag har ritat ut på bilden för att vara extra tydlig, det är flera som har ställt liknande frågor förut.
Hoppas naglarna sitter bättre i framtiden, annars får du gärna mejla en bild så ska jag se om jag kan hjälpa dej bättre!
Ha det bra!
/ Mimmi



Postat av: Angelica

Hejsan!



Angående att det ska vara lövtunt rund nagelbandet och kanterna...är det något man måste lägga lövtunnt eller kan man fila till det sedan? hmm hoppas du förstår vad jag menar!

2012-04-26 @ 13:48:02

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: