Läskigaste natten i mitt liv...
Publicerat 2010-04-03 kl. 12:24:53

Natten som var måste ha varit en av de läskigaste jag varit med om. Allt började med att jag, Julia och Felicia var hemma hos Julia som bor i ett litet hus ute i skogen. Vi kollade på en skräckfilm som inte var så läskig alls utan mer skumm. När den var slut var klockan ungifär 20 i 2 så vi bestämde oss för att släcka lampan och försöka sova. Men helt plötsligt sattes TVn igång igen, vi tänkte att det inte var något speciellt så vi stängde av den igen. Men den satte igång sig själv, igen. Vi stängde av den igen med fjärren men den bara satte igång sej själv, ibland på direkten och ibland efter nån minut. Då gick Julia fram till TVn och tröck av den på själva TVn men den gick igång igen. Vi tog till och med ut batterierna i fjärren så det kan omöjligt ha varit någon av oss som busade.
Nästa gång den satte igång sej bytte vi från DVD-läget TVn stod i till kanal 1. Där pågick ett begravningsprogram typ men vi stängde av den igen. TVn slog på sej igen men denna gången började den höja volymen också så det ekade kyrkmusik i hela huset och då började vi på allvar bli rädda. Vi tröck av ljudet, böt kanal, stängde av den men så fort vi gjorde något böt den till 1an, höjde volymen (även om vi hade valt bort ljudet) och satte igång sig själv. En gång böt den till kanal 108 som tydligen också var kanal 1 men sedan började den räkna ner kanalerna med högsta volym igång. Då stängde vi av den och sen gick Julia och tände lampan och drog ut kontakten till TVn. 
TVn vart änterligen tyst och innan vi släcker lampan säger Felicia: "Det fattas bara att radion skulle gå igång också." Vi släcker och det blir svart. Några sekunder senare går så klart radion igång och då får vi verkligen panik, TVn och radion står inte ens nära varandra, är inte i samma kontaktuttag så det kan inte vara nå fel på själva kontakten. Jag går fram och trycker av den men den går igång igen. Då drar jag ut kontakten. Vi är helt skräckslagna. Och självklar mitt i allt ska Julia säga att det är en som hängt sej i deras trädgård (vilket är sant). Jag har nog aldrig varit så rädd. Det skulle inte häller förvåna mej om ingen tror oss, men jag överdriver verkligen inte, det är sanning.

Om man letar efter en logisk förklaring kan det enda vara att någon står utanför huset med fjärrkontroller och driver med oss men hur stora är oddsen att någon klockan 2-3 på natten gör något sådant i skogen. Fast jag kan samtidigt inte komma på någon annan förklaring. Det måste vara så. Vad skulle det annars vara lixom? Vi tre ska sova där i natt igen, vi får vell se vad som händer. 

   

Postat av: Farmor

Ja, om allt det där är sant så skulle jag aldrig sätta min fot i det huset mer! Än mindre sova där!Vem vet vad som händer nästa natt!? Ni har nog lite för mycket fantasi!? Kramis

2010-04-03 @ 19:14:11
Postat av: Linda (gravida under Rent musikalen)

Om jag hade varit någon av er så hade jag skrikit och sprungit ut ur huset så långt bort det bara går och aldrig mera komma tillbaka!! Fyy fan va läskigt. Jag tror på spöken så därför hade jag verkligen fått panik, typ spytt av skräck och fått mardrömmar några år framåt. Usch säger jag bara! =(

2010-04-15 @ 22:26:15

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: