Grön Raket
Publicerat 2010-03-09 kl. 20:45:28

Likabehandlingsdagen i skolan var mycket bättre än förväntad. Den var till och med rolig. Musik 1an, 2an och 3an delades i i fyra grupper. Våran grupp delades sedan in i små grupper om fyra i varje, uppgiften var sedan att skriva en låt med text och musik innehållande orden: Österrike, Grön, Raket, Vaccination och Kris. Sedan skulle vi spela upp låten för de andra. Så här vart våran: 

Grön Raket

Vers: 
Jag har en dröm, 
Jag vill åka till Österrike. 
Men det är samtidigt ett problem, 
För jag vågar inte,
Ta min vaccination. 

Ref: 
ll: I en grön raket åker jag dit ändå :ll 

Vers: 
Den kris jag haft, 
Är nu över raketen räddade mej. 
Nu är jag där,
allt är bra, 
jag slapp ta min vaccination! 

Ref... 

Text: Mimmi Kindström och Sara Wigsén 
Musik: Annica Höög, Jonny Nehl Othzén och Monika Appelqvist 

Mycket speciell och rörande låt om jag får säga det själv haha! Efter att vi skrivit låten och haft lunch så var det dags för en föreläsning som faktiskt var bra tycker jag. Inte så tråkig som vanliga föreläsningar. Den handlade om likabehandling så klart. Sedan var dagen över och det bar av hemmåt med Jennifer som sällskap. Hemma tände jag (helt själv! *stolt*) en brasa och satte mej och pluggade samhällskunskap eftersom jag har ekonomiprov i morgon. Något annat som händer i morgon är att klassen ska till riksdagen. Inte alls kul tycker jag för jag skulle hällre vara i skolan och ha svenska och sånglektion. Jag har bara haft två sånglektioner sen jullovet vilket suger! 

Vad lågt det vart, men men... PÖSS! 


Brasan jag gjorde!

Postat av: Klara

Faktiskt en bra dag!

Med rolig uppgift på förmiddagen och en superbra föreläsning på eftermiddagen :)

2010-03-09 @ 22:26:29
URL: http://klarissan.webblogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: