Svar på "några" frågor
Publicerat 2011-08-18 kl. 23:12:47

Linda frågar:
Hej!
Jättefina naglar! Har själv precis börjat göra egna. Har du nått tipa på vad man ska tänka på? Förstår att träning verkligen ger färdighet!
Det jag framför allt undrar är hur du får glitter på tipparna? Har fått hem ett startkit med bla glitter, men hur ska man använda det? Det framgick inte riktigt.
Kram Linda

Hejsan Linda!
Det är mycket man ska tänka på så svårt att bara skriva något sådär, läs de tidigare svaren på frågor så hittar du säkert flera tips! 
Jag blandar glittret med buildergelén och tar så pass mycket glitter att spateln jag blandar med kan stå upp i glitter blandningen. Sedan penslar jag på det när det är dags.
/Mimmi 

Sara frågar:
Super duktig! :)

Hur bygger du ut nagelbädden?
:)

Mimmi svarar:
Tack!
Jag har en speciell gelé som heter Make Up Gel. Jag använder då naturella tippar och lägger gelén så "långt ut" jag vill ha nagelbädden.
/Mimmi

Sofia frågar:
Hej! Måste säga att jag blev helt tagen av dina naglar. Jättefina! Jag ska påbörja utbildning snart och övar för fullt på vänner och mig själv ;) Men jag har en fråga, säkert en dum fråga men hur fäster man naglar/arbetar man med ett träningsfinger alt hand? Jag bara förstår inte. Limmet på tipparna fäster inte och det är just tippar mm jag vill träna med. Hur gör jag??? Tack på förhand.

Mimmi svarar: 
Hejsan Sofia! Vad roligt att höra! 
Jag förstår inte helt vad du menar men om du vill öva med tippar finns det speciella
 övningshänder man kan köpa. Kolla på internet så hittar du säkert någon. Lycka till med kursen och allt! 
/Mimmi

Anonym frågar:
Hej jag har precis börjat med naglar, men lyckas aldrig blanda glittret så det blir bra! Antingen så blir det alldeles klumpigt och jätte svårt att få på eller så blir det för tunt så glittret blir jätte "glest" hur ska jag göra?!

Mimmi svarar:
Hejsan! Se svaret ovan detta, där hittar du hur su ska blanda. Lycka till!
/Mimmi

Elin frågar:
jag är lite nyfiken på hur det funkar med f-skatt. Kan du inte berätta för mig? sitter med hemma och gör naglar och vill göra rätt för mig. hur gick du till väga och hur gör du nu när du har det?

Mimmi svarar:
Jag vet knappt själv just nu, jag håller på att lära mej så min pappa hjälper mej med allt då han har drivit eget företag förut och kan. Men det du kan göra är att gå in på bolagsverket.se och läsa, och dessutom har skatteverket en kvällskurs för bara en kväll för att lära sej lite mer. Så det kan du nog kolla upp! Hoppas det löser sej!
/Mimmi

Amanda frågar:
Åh vad roligt :D Jag har också funderat på att göra det men har varit osäker på om man får göra det om man inte har utbildning, vet du hur det är? :)

Mimmi svarar:
Ja visst! Jag var själv lite osäker på det i början... Men så här ligger det till, att skatteverket bara fixar med pengarna och jag ville bara göra rätt för mej, så de har ingenting med att göra om jag är utbildad eller inte utan det är bara pengarna som är det viktiga.
/Mimmi 

linda frågar: 
Hej! Jag tänkte fråga hur du filar naglarna? Använder du elektrisk fil och i så fall vad använder du för nån? vilket märke?

Mimmi svarar:
Hejan!
Jag använder ingen elfil faktiskt då jag är rädd att råka fila för mycket, utan jag använder vanliga bananfilar så att jag har kontroll och så att jag får formen rätt osv.
/Mimmi

Elin frågar:
Hejsan!
Jag tänker beställa grejer från Nded, Hur gör du när du ska betala? drar de pengarna direkt när man använder visa? och hur funkar förskottsbetalningen? vill ju inte att nåt ska bli fel :)

Tack för en bra blogg! 

Mimmi svarar: 
Hej hej! 
Jag betalar med kort direkt på nätet då jag tycker det är smidigast. De drar pengarna direkt men jag har aldrig upplevt det som otryggt eller så då man betalar med en dosa, om du vet vad jag menar. Hoppas du fick hjälpen du ville ha! 
/Mimmi

Angelica frågar: 

Hej! Jag har köpt eget gel kit för att göra naglar :) Tycker det är himla kul med naglar men har aldrig gjort det själv förut.

Men jag blir ju så orolig när du skriver nagellossning om man gör fel.. :/ det låter läskigt!
Vad är det för fel man ska göra då för att det ska hända?? Gör man som instruktionerna säger kan det väl inte vara någon fara eller?? Vad är det för fel man gör om man ska få så??

Tacksam för svar!

Och en sak til du är mycket duktig önskar jag bodde i närheten och kunde anlita dig :D

Mvh Angelica

Mimmi svarar:
Hejsan!
Det finns många fel man kan göra och jag vet inte ens alla. Men det kan vara att gelén släpper på sidorna och det kommer in bakterier som börjar gro, vilket kan leda till bl.a. svmp, om man får för mycket hud-kontakt med gelén kan kunden eller du bli allergisk och kanske aldrig mer ha gelénaglar. Om man rycker bort gelénaglarna på fel sätt kan det leda till nagellossning, men det finns även andra fel som kan leda till det. Läs på internet och se vad du mer kan göra för fel och vad du kan göra för att undvika dem, för det är viktigt att göra rätt. Lycka till!

Tack så jätte mycket, vad glad jag blir!

/Mimmi

Elin frågar:
Hej!
En fråga.. När du fäster stickers på naglarna, torkar du av det kladdiga då med clean off eller något för att det ska fästa bra innan man sätter på gelén som ska vara över? Eller hur gör du?

Mimmi svarar: 
Hej hej! 
Japp jag torkar först av naglarna med clean off, sedan sätter jag på klistermärkerna och efter det sätter jag på finish/glans. Om du har fler frågor är du självklart välkommen att ställa dem! 
/Mimmi 

Petra frågar: 
Hej Mimmi!
Helt fantastiska naglar som du gör:) Snälla kan du skriva vilka artikel nr det är på dina euro-line produkter... Började med naglar för några månader sedan för att fixa på mig själv och använder också euro-line. Vad rekomenderar du om man får tidigt släpp???? eller kan det kanske enbart beropå att man kommit med gelen på huden?? Tack på förhand.... //Petra:)

Mimmi svarar:
Hejsan Petra!
Tack, åh vad glad jag blir!
Jo det skulle jag kunna göra, men då gör jag det i ett eget inlägg för det i veckan, eller mejlar dej det. 
Det beror nog på precis det du skriver, gelé på huden, gelén ska vara lövtunn längst in vid nagelbanden och får absolut inte nudda nagelbanden för då släpper den. 
Lycka till med allt! 
/Mimmi 

Anomym frågar: 
Hej mimmi! Du gör verkligen suuuperfina naglar, speciellt dina egna ;) har en liten fråga bara, visste inte att du hade en lillebror, hur gammal är han?

KRAM

Mimmi svarar:
Hejsan du okände! Tack sä jätte mycket!
Min lillebror är 16 år, fyller 17 i december.
/Mimmi

Veronica skriver:
Wow, vilken blogg! älskar naglarna du målar. jag är själv en 16-åring tjej som är intresserad av naglar & måste säga att det här är en stor inspirationskälla. Du har precis fått en extra stamläsare ;)

Mimmi svarar:
Åh vad roligt att höra Veronica! Det är precis det som är meningen, att vara lite av en inspirationskälla. Lycka till med dina nagelskapelser!
/Mimmi 

  

 



Postat av: E L I N

Hur gör man för att motverka bakterier under naglarna? :)



Kan du göra en video när du filar naglarna? ;)



Vad menas med att bygga ut nagelbädden? ;)



Kram, du är såååå duktig!!

2011-08-19 @ 09:35:37
URL: http://elliinns.blogg.se/
Postat av: Emilia

Var ligger din nagelhörna?

är intresserad av att göra naglar hos dig.

2011-08-23 @ 16:48:00
URL: http://emiliaberglund.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: