Svar på frågor
Publicerat 2011-07-24 kl. 21:19:51

Det är jätte roligt att så pass många läser bloggen och ställer frågor, jag blir jätte glad varje gång jag går in på bloggen och ser alla kommentarer. Tack allesamman! <3

ELIN frågar:

Har du kloformade tippar? :)

Filar du ned tipparna på något sätt?

Kram

Mimmi svarar:
Nej jag har inga kloformade tippar utan bara vanliga fyrkantiga långa tippar som jag filar till i formen jag vill ha dem. Jag använder en 180-grov fil att fila till formen med.
/ Mimmi

Maria frågar:
Hej Mimmi!
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara detta men mina naglar har tendens att dela sig/flagna. Vad kan man göra för att förhindra de? Kram

Mimmi svarar:
Hejsan Maria!
Om naglarna flagnar och delar på sej beror det oftast på att naglarna är torra. Det man kan göra är att använda nagelolja vilket gör nageln starkare och återfuktar den. Nagelolja kan du köpa på t.ex. Kicks och finns bland Depends utbud. Att nageln delar på sej kan även bero på regelbundet användande av nagellack vilket är en av de största bovarna till att nageln blirr torr och skivar sej. Hoppas du fick hjälpen du behövde!  
/ Mimmi 

Sandra om Turkosa glitter nails:
Ååh, jag älskar turkost glitter :) Blandat detta själv?

Mimmi svarar:
Nej det lite mörkare glittret kommer från nagelaffären i Solna och det ljusare kommer faktiskt från Panduro.
/ Mimmi

frida frågar:
Vilka underbara naglar du gör, har kikat igenom dina sidor med naglar. Jag har tidigare hållit på med acryl men har nu beställt efter gele för att lära mig, ska bli mycket spännande!
vad använder du dig av för gel?

Frida

Mimmi svarar:
Åh vad snällt sagt! Låter kul det, jag använder mej av ett märke som heter Euro-Line, hemsidan heter nded.se.
Bara fråga vidare ifall det är något mer du undrar över!
/ Mimmi

Sandra frågar:
Jag igen, haha =)
Hur länge behöver EuroLine gelén härda? Har sett att dom har lampor med tre minuter, men, eftersom jag egentligen jobbar med ett märke som bara behöver 2 min så är det bra att veta om jag behöver ha naglarna inne lite längre =) Tacksam för svar!


Mimmi svarar:
Hejsan igen!
Jag brukar låta dem härda ca. 2 minuter, men när det gäller den franska vita eller annan färg så får naglarna vara inne lite längre eftersom lampan har svårare att härda färger som inte är transparanta. 
/ Mimmi  


Elin om Yasmines naglar:
Har du nån rosa gele där? Inte på tipparna men på det övriga? :)

Mimmi svarar:
Nej jag har ingen rosa gelé på just dem, men på många andra franska naglar jag gör brukar jag använda rosa gelé, men det är alltid upp till kunden och hur den vill ha.
/ Mimmi
Postat av: E L I N

Filar du ner tippkanten och isåfall hur? :)

2011-07-24 @ 21:58:25
URL: http://elliinns.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: