Frågor
Publicerat 2011-07-18 kl. 00:25:44

ELIN frågar:
Hur och när sätter du på tex. filmos och diamanter? :D
Kan du inte göra en video där du gör naglar lite snabbt?;)

Mimmi svarar:
Jag sätter på filmos innan building gelén eftersom dom sticker ut så mycket annars, medan jag sätter diamanterna innan shining/finish lagret.
Jag har fått frågan om filmer förut men jag glömmer oftast bort det när jag gör mina egna naglar, men jag kan kolla upp om jag har någon som vill ställa upp på att vara modell i en kort film. Dock kan jag inte säga när den skulle komma i så fall, men jag ska kolla upp möjligheterna.
/ Mimmi

Pauline frågar:
Hej igen, å tack för svaret på frågan!
Har lite frågor till, har precis fått hem mina grejer från den tyska sidan som du reko. Jag beställde ett stort Kit, men saken är den att det står på engelska å jag e ju inte så duktig på det. Om jag skriver här dom olika grejerna kan du då förklara vilket man använder först osv och vad det är bra för:
*Nailcleaner
*Topcoat (flaska)
*Primer (flaska)
*Oil (flaska)
*Bonding gel (burk)
*Builder gel, clear pink (burk)
*French gel, white (burk)
*Sealing gel, medium viscous (burk)

Vill ju veta i vilken ordning man ska ta det så de blir rätt.

Mvh. Pauline

Mimmi svarar:
Hej igen Pauline!
Vad kul att du valde att beställa den gelén du med! Visst kan jag skriva ordningen åt dej:
Du börjar såklart med underarbetet (buffring, borttagning av nagelband osv.) och när det är klart så sätter du på tippar och fixar allt kring dem. Efter det är det dags för primer som gör att gelén fäster bättre och efter det Bonding gel som är själva grundgélen. Efter att den har härdat i lampan så ska tippen få färg (om man nu vill det), med French gel eller glitter som du i så fall blandar med Builder gelén (härda i lampa). Efter det så bygger du till formen på naglarna med Builder gelén och när den har härdat i lampan så torkar du av nageln med Nailcleaner och sedan filar du till formen och avslutar med Sealing gel. Efter det så kan du använda Topcoat och sedan avsluta med oljan. 
Var försiktig i början bara och öva på dej själv först för om man gör fel kan det leda till nagellossning av dina egna naglar, man kan även bli allergisk mot materialet så att man aldrig mer kan ha gelénaglar eller andra biverkningar. Det är ju en del av kroppen man jobbar på och det är kemikalier i gelén. 
Lycka till och hoppas du fick hjälpen du behövde för att komma igång, annars är det bara att fortsätta fråga! 
/ Mimmi 

Elin frågar:
Var beställer du dina tippar? :)

När du gör franska naglar, målar du det vita eller tar du vita färdiga tippar? :D

Kan du inte lägga ut en bild på dina nagelsaker så man ser vad du använder?

Du gör väldigt fina naglar!! :) 

Mimmi svarar: 
Hejsan Elin!
 
Jag beställer faktiskt inte mina tippar på nätet utan köper dem i butik då jag vill se tipparna jag köper du jag har råkat ut för att få "dåliga" tippar, eller vad man nu kan säga, när jag beställt på nätet. Butiken jag köper tipparna i ligger i Solna centrum och heter KN Nail Products. 
När jag gör franska naglar tar jag faktiskt både vita tippar och målar vitt då jag tycker att det är snyggast. Om jag bara har vita tippar ser det ganska onaturligt ut och själva smile-linjen blir inte alls som jag vill. Om jag bara använder vit färg tycker jag inte att tpparna blir tillräckligt vita och formen på smile-linjen blir snyggare när jag har vita tippar också. 
Jo absolut det skulle jag kunna göra, jag ska försöka fixa det i veckan! 
Tack så mycket Elin! 
Lycka till med allt! 
/ Mimmi 

Elin frågar:
Är skulpteringsgel och builder gel samma sak? Kikar runt på hemsidan men hittar ingen builder. :)

Mimmi svarar: 
Ja det är samma sak, i alla fall inom Euro-Line märket är det så. 
/ Mimmi 

ELIN om Dagens naglar, frågar:
Är det nån rosa gelé du använde på dom översta naglarna? :D 

Mimmi svarar: 
Ja på dom naglarna har jag det, fast det var mitt gamla märke Farsibella som hade en så pass mjölkig rosa vilket inte alls var bra då den smalt ihop med den vita för mycket när någon ville ha fransk. Jag använder rosa gel på nästan alla som gör fransk bara det att den är mycket mer diskret i Euro-Line märket, vilket jag tycker är snyggare. 
/ Mimmi 
 
Postat av: E L I N

Tack va snäll du är som svarar på mina tusen frågor! Lär komma fler. Kram! :)

2011-07-18 @ 10:07:39
URL: http://elliinns.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej! Jag har köpt eget gel kit för att göra naglar :) Tycker det är himla kul med naglar men har aldrig gjort det själv förut.



Men jag blir ju så orolig när du skriver nagellossning om man gör fel.. :/ det låter läskigt!

Vad är det för fel man ska göra då för att det ska hända?? Gör man som instruktionerna säger kan det väl inte vara någon fara eller?? Vad är det för fel man gör om man ska få så??



Tacksam för svar!



Och en sak til du är mycket duktig önskar jag bodde i närheten och kunde anlita dig :D



Mvh Angelica

2011-08-15 @ 23:30:21

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: