Svar på frågor
Publicerat 2011-06-06 kl. 23:19:42

Här kommer svar på frågor jag tyvärr varit lite seg på att svara, sorry! Men här kommer de i alla fall:

Amanda frågar:
Jag har en fråga! Vad använder du för lim när du limmar på tipparna? Jag har det problemet att limmet ofta lossnar och att därför nageltippen går av så skulle vilja hitta ett bättre lim!

Mimmi svarar:
I början hade jag också svårt att hitta ett bra lim så jag provade några olika. Det jag kom fram till var att Depends rosa nagellim var det starkaste och alltså det bästa. Depends nagellim kan du köpa på Kicks, Åhlens, H&M eller andra vanliga affärer. När du limmar på tipparna är det jätte viktigt att det inte kommer under luft och att det blir luftbubblor för då släpper tipparna. Det är också viktigt att du väljer rätt storlek på tipparna, alltså att tipparna inte fläks ut eller är för stora. Jag klipper till mina tippar på sidorna så att de ska sitta perfekt på nageln.
Hoppas du fick hjälpen du behövde!
/Mimmi

Mikaela frågar:
hejsan. Undrade bara vart du beställer dina grejer ifrån? (:

Mimmi svarar:
Hej Mikaela!
Jag beställer mina nagelprylar från olika ställen. Filar, vätskor, glitter, penslar och annat hittar man billigt på
nagelgiganten.se. Jag har även köpt dekorationer på melba.se och j-nails.se. Min gelé beställer jag här, och är en tysk sida. Förut använde jag en gelé som kommer från farsibella.se, den gelén är också bra och den kan jag rekommendera.
Har du fler frågor är det bara höra av dej igen! 
/Mimmi 

Natalie Quist frågar:
Hejsan!
jag ska precis lära mig hur man göra naglar den stora frågan jag har just nu är hur gör man med glittret ? när lägger man på det ? eller det är en gele ? tacksam för svar :) 

Mimmi svarar: 
Hej Natalie! 
Glittret blandar man i building gelen och applicerar man efter baslagret. Det brukar även finnas glittergeléer att köpa till de oliga gelésystemen, men det är billigare och roligare att blanda själv. 
/Mimmi 

Natalie Quist frågar: 
hej jag har två frågor till nu när jag suttit och tänkt en stund :) var kan man köpa glittret och andra småsaker ?:)och vad använder du för olja att smörja in naglarna/nagelbanden när du är klar ?:) 

Mimmi svarar: 
På första frågan hänvisar jag till tidigare fråga i samma inlägg, där har jag länkat några sidor där jag köper de olika dekorationerna osv. 
Jag använder mej av Myrraolja som finns hos Dependsutbud då den är billig och bra (finns att köpa på Kicks, Åhlens osv.)! Det är vanligt att man kan köpa till exempel Mandelolja men den rekommenderar jag inte då det finns en del som är allergiska mot just mandel, därför rekommenderar jag Myrraoljan.
    

Nora frågar: 
Hej! Jag undrar hur man ska göra för att undvika dom små bubblorna man får av gelen? Det är så irriterande o se dom! (ja e nybörjare) och sen undrar jag i vilket steg du lägger glittret och om du blandar det med builder gel eller något annat? 

Du gör jättefina naglar btw! 
Mvh 
Nora 

Mimmi svarar: 
Hejsan Nora! 
För att undvika bubblorna måste du "rulla" upp gelén försiktigt ur geléburken och sedan när du applicerar inte "lyfta" gelén upp och ner för du bildas det luftbubblor. Lägg istället gelén du vill applicera som en kula på nageln och smeta försiktigt ut den. Det är svårt i början, jag lovar, men du kommer nog snart på hur det fungerar! 
Glittrat lägger jag efter baslagret och jag blandar den med builder gelén. 

Tack, vad glad jag blir! 
/Mimmi   

    
Postat av: Nora

Tack för svaren! :)

2011-06-07 @ 15:54:14
Postat av: nuurish

oh spännande, ännu en nora! duktig du har blivit på naglar btw mimmi, imponerande! puss

2011-06-13 @ 12:31:10

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: