Fråga...
Publicerat 2011-05-23 kl. 20:39:27

Amanda frågar:
jag måste få ställa en fråga!
Hur gör du när dem kommer tillbaka? Filar du bort och börjar om från början eller hur gör du?:)
Tacksam för svar! 

Hejsan Amanda! 
Jätte bra fråga! Nej jag filar inte bort allt och gör om från början, utan jag filar bort det mesta av färgen på tipparna och filar upp hela geléytan lite och om gelen har börjat lifta så filar jag bort det och andra spickor eller så om det skulle ha uppstått. Sedan buffrar jag ytan, trycker ner nagelbanden och har på primer. Det behövs ingen ny grundgelé eftersom det finns kvar av den "gamla" gelén och man kan alltså börja direkt med att fylla på med färgen på tippen. Sedan fortsätter man som vanligt... 
Hoppas du fick svar på din fråga! 
/Mimmi          
 

Postat av: Nathalie

Kan du snälla visa steg för steg bilder me instruktioner om gele naglar med franska tippar? Fin blogg!!!

2011-05-24 @ 00:05:18
Postat av: Amanda

Tack så jätte mycket för hjälpen! Jag har en till fråga, man kanske inte får fråga 2 gånger men hoppas på svar här med! Jag lyckas alltid få så himla tjocka naglar när jag använder covergele(är nagelbitare så vill inte att tippkanten ska synas) Men jag undrar ska jag ta sculpting och builder gele trots att jag tar cover på, eller kan jag strunta i det?

Kram på dig!

2011-05-25 @ 16:05:23

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: