Hur man bygger en nagel med form
Publicerat 2011-11-21 kl. 18:05:42

Hallo alla readers! Många av er har velat att jag ska visa hur man bygger med formar så tänkte visa några bilder på hur jag gör:


1. Jag har buffrat nageln och puttat ner nagelbandet

2. Basgelén på! 

3. Här har jag klistrat på en form. För er som inte vet så används dessa bara en gång, sedan kastar man dem. 
 
4. Här har jag lagt på gelé och sedan härdat den i lampan

5. Sedan tar jag bort formen, torkar jag av den med cleansern och filar till formen

6. Efter det har jag på Make Up gel

7. På med fransk vit

8. Efter det på med Building gel

9. Efter det filar jag, har på paljetterna och sedan glans!

Slutresultat!

Tack till Tiina som lät mej fota hela processen! Hoppas ni förstår nu och att ni fick hjälp där ute, annars är det bara å fråga!
Kramar!

Postat av: Anonym

Målar man gelén på formen där förlängningen blir sen? :)

2011-11-21 @ 18:14:01
Postat av: Anonym

Bild 4; har du lagt på gelé på hela nageln eller bara på tippen? svårt att se :) men det måste ju gå av lätt när du filar om det bara är längst ut på tippen? =)

2011-11-21 @ 23:13:40
Postat av: Linda

Tack för bilderna steg för steg en sak jag undrar är om du bygger ut med sculpting gel eller building? kram

2011-11-23 @ 11:58:47
Postat av: Maria

sygga naglar.. vilken typ av Make Up gel har du använt dig av? vilken färg o märke på nded.se menar jag....

2011-11-24 @ 08:32:27
Postat av: linda

Hej! Fina! Här kommer några frågor! :) Hur fäster du paljetterna? Bild fyra. Är det building gel eller grundgel? Vilken glans använder du, vet att euro-line har två olika? Hur brukar du göra med buildinggel, lägger du det i fler omgångar för att lyckas med att bygga utan att det ska rinna ner på kanter och liknande?



Mvh

Linda

2011-11-24 @ 19:24:27
Postat av: Dalila

Vilket gele använder du på steg 4? Vad heter det? :)

2011-12-14 @ 18:48:49
URL: http://dalilas.blogg.se/
Postat av: Natasha

hejhej, du är verkligen grym på att göra naglar! Tänkte höra med dig vilken slags gele det är du bygger ut på mallen? :)



Mvh

Natasha

2012-02-16 @ 18:26:24
Postat av: sara

måste säga att det verkar SÅ mycket smidigare med gel än akryl.. jag hade nog föredragit att lägga på paljetterna innan building gel dock, ä inte superförtjust i skuggorna de lämnar annars.

2012-05-26 @ 18:01:34
URL: http://eyedust.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: