Svar på frågor, del 2
Publicerat 2011-11-06 kl. 16:39:49

Här fortsätter svaren på era frågor. Om ni har fler är det bara att fortsätta fråga, bara kul att ni frågar! Kram på er alla <3  

elisabet frågar:
Hejsan. Jag har ett problem och hoppas att du kan hjälpa mig. När jag gör gelé naglar med glitter fejdning så ser inte glittret så glittrigt ut, utan det ser ut som små färgade prickar bara. Jag gör så att jag först tar genomskinligt lager av gelé och därefter tar jag med en pensel och placerar ut glittret sedan stoppas handen i uv lampan. Gör jag fel? För när jag tittar i burken med glitter i ser glittret väldigt glittrigt ut. Hoppas på svar.

Du ska blanda glittret med gelén, då borde det bli bättre. Spateln du blandar med ska kunna stå upp i blandningen, då vet du att det är lagom mycket glitter. Sen är det bara att pensla på. Sedan ska handen placeras i lampan och efter det på med building och glans. Lycka till!
/Mimmi

Millan frågar:
Jag måste först säga att jag totalt älskar din blogg! Älskar alla bilder på naglarna, får sån inspiration och blir glad! Sen att läsa dina frågor och svar har gjort att jag lärt mig jättemycket! Vilken tid du har lagt ner för att hjälpa andra med att svara på frågor! Så omtänksamt!
Jag är själv outbildad men har byggt endel med gele. Kör just nu på Farsibella, men ska beställa det där från Nded.se som du skrev om. Men jag har en liten fråga, för jag har endast kört med 1-komponents-gel tidigare och nu ska jag beställa "riktig". Innan jag har på första lagret gele buffrar jag alltid och sen har på primer, men sen när jag har haft på building gelen, och när jag ska ha på nästa lager, bör jag då ha primer och buffra upp ytan så den blir ruffig igen för att nästa lager ska fästa? Jag skulle bli så oerhört tacksam om du hade tid och lust att svara! Hoppas du har lust med det!! Ha en trevlig helg nu! / Mvh Millan

Hejsan Millan!
Vad roligt att du får inspiration, det är det som är meningen! Det är precis samma sak som 1-komponents gelé fast att de olika lagren har namn, så det är egentligen bara att köra på som vanligt fast använda olika burkar till de olika lagren. Du behöver inte buffra och fila igen, utan kör på som vanligt. Jag ska försöka göra en tutorial så fort jag kan så att ni får se precis hur jag gör och i vilken ordning alla geléer ska användas.
Hoppas du fick hjälpen du behövde, annars är det bara att fråga igen!
/Mimmi

Angelica frågar:
Halloj! Som vanligt levererar du ursnygga naglar och man får så mycket ideér av dem :D En sak jag tänkte på, när du gör så kallad nailart så har jag förstått det som att du inte använder nagellack utan akryl färg.. Kan du berätta mer, vart man köper och hur det fungerar och hur man använder det?

Stort TACK på förhand!

Hej hej!
Vad roligt att höra, tack! Akrylfärgen köpte jag i Thailand, men den finns i vanliga hobbyaffärer som Panduro, eftersom färgen egentligen används till tavlor och liknande. När jag målar med akrylfärgen använder jag mej av tandpetare eller små penslar. När man använder färgen måste man ha ett överlack eller dylikt för annars sitter den inte så bra. Det posetiva är att den inte torkar särskillt fort när man lägger upp den, så man kan ta tid på sej när man målar, men väl på nageln torkar den nästan direkt. Hoppas svaret dög! 
/Mimmi 

Angelica om Rosa dröm:

Hej igen!

en till fråga..här har du både färg och glitter.. hur har du gjort då? Är det gelfärg det rosa som du först lägger och sedan glittret??
 

Ja precis, först lägger jag färgen och härdar den i lampan, och efter det på med glittret.
/Mimmi

Dalila frågar:
Du är GRYM på att göra naglar.
Nu måste jag bara fråga dig en fråga. Hur lång tid tar det för alla saker man beställt från nded.se att komma "hem" till mig :)?

Tack, vad snällt!
Det brukar ta mellan en till en och en halv vecka för mej att få hem allt.
Lycka till med allt!
/Mimmi

Mikaela frågar:
Hej!

Jag tycker du är jätte duktig!! Har du fortfarandeinte gått någon utbildning? Jag har inte gjort de och håller på att göra lite naglar och testar mig fram..

Men harlite frågor till dig som jag tror du skulle kunna svara på bra :)

Jag undrar om du använder tippar? Och isf glear eller de som är naturella och använder du full storlek eller bara tippar som sagt så man bara limmar fast den ytterst på nageln?

Vad blir bäst tror du? Och om man ska ha lite mer naturlig "fransk manikyr" att inte ha vit tipp och så skarp. kan man använda naturell tipp ist och sen bara rosa gele?

Och vad är det man kan använda för att gelen ska sitta bättre? Bonder eller base gel? Kommer inte ihåg :P
Tack så jäättemkt om du kan svara på några frågor!!

Mvh Mikaela :)

Hejsan Mikaela!
Nej jag har faktiskt inte gått någon kurs än, ska förmodligen göra det i mitten av augusti, jag längtar så! 
Låter bra det, det är kul att sitta och testa sej fram... 

Jag använder mej av både tippar och mallar, det beror på personens naglar från början. Jag använder mej för det mesta av naturella tippar, men ibland när jag gör franska använder jag vita tippar. 

När jag gör lite mer naturliga använder jag mej utav naturella tippar och en mer naturellvit french-gel jag har, då får man den naturliga looken. Menv jag har även rosa gelé, kombinationen gör att det blir väldigt naturligt. 

Det beror på vilket märke du använder dej utav, men oftast är det bondern som får gelén att fästa bättre. Till mitt märke är det primern. 

Lycka till med allt! 
/Mimmi 

Christina frågar:
Hej kan aldrig få glansen som du får i dina naglar , kan du förklara vilka geler du använder i ordning tex för att göra french? Ps din blogg är så grym!

Hej Christina! 
Vilket mäske använder du dej av? Det är så individuellt hur glansen fungerar... Min glans måste vara inne i 180 sekunder för att man ska få den optimala glansen. 
Jag ska göra en tutorial så snart jag har tid, så då får du allt i tur ordning, så håll utkik! 
Tack, glad jag blir! 
/Mimmi 

Elin frågar: 
Hej!

På naglarna som är typ naturliga, har du nån mjölkig gelé då? Dom blev sååå fina!

Kan du inte skriva vilka geléer du köper och vilken ordning man använder och hur, tydligt så man förstår helt och sen skriva hur du gör under arbetet så att dom inte släpper, dina sitter ju så fantastiskt bra!

Kram på dig, funderar på att boka en tid hos dig proffset ;)
 

Hejsan Elin! 
Jo jag använder en gele som heter Soft White på just de naglarna för att ge dem en naturlig look. Tack! 

Jo jag ska ta och göra ett ordentligt inlägg med alla geléer jag använder och dessutom göra en tutorial så snart jag har tid. Då tar jag även med underarbetet. Annars svarade på en fråga om underarbetet i del 1 om du inte vill vänta. 

Bara höra av dej Elin! 
/Mimmi 

Elin frågar igen: 
Och vad heter dina tippar du köper och vilka tippar (tex vita eller naturliga) :)
 

Svarade på den frågan här över, läs där så står allt om vilken färg jag använder mej av och när. Jag köper dem i en butik i Solna och märket är Light Elegance.
/Mimmi

Elin frågar:
En vad är mallar/formar? :)

Man kan bygga ut naglarna på formar, jag ska se om jag kan ta någon bra bild. Nageln som "sticker ut" blir som helt i gelé.
/Mimmi
Postat av: Amanda

Hoppas jag inte är för sen för att ställa en fråga! :)



Du har skrivit förut att när du gör fransk så gör du både med vit tipp och med vit gele, då undrar jag hur du limmar på tippen? Filar du inte ner den egna nageln då? För annars borde väl det vita hamna alldeles för långt ner? :o



Sen undrar jag också hur mycket tipparna du köper i solna kostar? Och är dom så tunna att man inte ens behöver fila för att inte se övergången?

2011-11-07 @ 12:49:41

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: