Svar på några till frågor...
Publicerat 2011-10-12 kl. 19:21:55

Fick in ett par frågor under dagen och tänkte svara på dom på direkten:

Angelia frågar:
Halloj!
Då kommer här en fråga, hur gör du när du fått lite släpp på en nagel som ska fyllas i.. filar du ner den så släppet försvinner eller tar du bort och bygger en ny eller hur?

Hej hej!
Jag flar bara bort så att släppet försvinner ordentligt, man behöver inte ta bort hela nagleln om inte hela är skadad. Bara att ställa fler frågor om du har några!
/Mimmi

Linda frågar:
De gröna o bruna glitternaglarna, blandar du glittret i gelén eller lägger du på glitter på det kladdiga som är kvar efter härdnibg av lagret innan? Blandar du glitter med buildergelen isf? Gör jättegärna en tuturial hur du bygger naglarna! :)

Jag blandar alltid glittret med building gelen. När man blandar är det viktigt att ha i så pass mycket glitter att spateln eller vad man nu blandar med kan stå upp i blandningen, då vet man att det är rätt koncistens. Lycka till!
/Mimmi
Postat av: Emelie

Hej! Du gör verkligen hur snygga naglar som helst! Använder du tippar eller bygger du alla naglar själv? Jag är sugen på att börja göra naglar, men vad ska man använda, vilken ordning och hur länge ska det härda i uv-lampan mellan varje omgång?



Hoppas du har lust att svara på alla mina frågor. :)

2011-10-15 @ 12:19:57
Postat av: Emelie

Just ja. Jag skulle även fråga hur du gör när en kund kommer på återbesök, tar du bort all gele och börjar om från början, eller hur gör man?

2011-10-17 @ 10:29:28

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: