Tips till alla hemmafixare som tar kunder
Publicerat 2012-04-14 kl. 15:46:16

Hejsan kära läsare! Idag sitter jag och pluggar som en liten gnu, så det gör inget att det är kallt och snöar ute. 
Idag tänkte jag dela med mig av ett utmärkt tips till alla nagel-hemmafixare som tar kunder hemma!

Jag har alltid tagit betalt kontant av mina kunder, och ibland har det varit lite struligt, kanske att någon har glömt kontanterna hemma och måste springa och hämta ut dem så att det tar massor med extra tid. Eller att kunden vill sätta in pengarna i efterhand på mitt konto, men att man måste påminna dem några gånger vilket aldrig känns kul. Egentligen gör det inte så mycket, men det finns nu något som kan underlätta!

iZattle heter den kortläsaren som du bara kan plugga in i din iPod, iPhone eller iPad och ta betalt med helt enkelt! Du skriver in summan och låter kunden sätta i sitt kort och skriva in sin kod och pengarna transfereras till det konto du själv har valt att pengarna ska hamna i, smart va?!
Själva appen och kortläsaren är gratis, det är överföringen som kostar, men det är en minisumma om man jämför med hur smidigt det är. 

Jag har själv inte testat det än, men jag har beställt en iPhone till företaget för att kunna ta betalt med kort via iZattle, dock kommer inte telefonen förrän om 6-8 veckor, så det kommer ta ett tag innan jag kan börja använda den. Det kommer kosta mej ca 10 kr per kund varje gång jag tar betalt med iZattle, men det är värt det för att slippa kontanthanteringen och göra det lättare för kunden.

iZattles hemsida: http://izattle.com 
På hemsidan kan ni hitta allt om vad det kostar, till omdömen och hur den fungerar!



 

 
Postat av: beth

Väldigt smart! Jag har inte vågat börja ta emot kunder än men i framtiden kan detdär vara en bra lösning!

2012-04-14 @ 17:19:04
URL: http://beeeth.blogspot.com
Postat av: Sandra

Den är grymt smidig!! Vi alla använder den jag arbetar på salongen eftersom vi är flera olika företag!!

2012-04-14 @ 20:03:12
URL: http://sandrasnailart.blogspot.se
Postat av: Lina

Den har jag kört med ett tag, den är toppen bra:) skönt att slippa kontanterna

2012-04-14 @ 20:39:07
URL: http://nailforyou.blogg.se/
Postat av: Busra

Hej! Jag gör naglar hemma, på mig sj o ibland på vänner om det önskas, men jag har ett litet problem. Mina naglar börjar lossna vid nagelbanden, vad kan det bero på?? Jag fixar till det vid nagelbanden precis som man ska, rengör det fint o allt som man ska men ändå så lossnar dom.. Vad kan det bero på ja behöver hjälp snälla svara så fort du kan :(

2012-04-14 @ 23:10:02

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: