Svar på frågor
Publicerat 2012-06-14 kl. 23:28:57

Malin frågar:

Hej!
Du gör grymt fina naglar! :)
Har lite frågor ang produkterna ifrån nded.se.
Vad är det man behöver till ett set med naglar därifrån, är det primer gel/bas gel, builder gel och sealer gel/finish gel? Blir lite förvirrad på grejerna där men skulle vilja testa :)
Först lägger jag väll ett tunt lager primer gel, sen bygger jag med gel och avslutar med finish? Har jag förstått produkterna rätt då?
Och en sista fråga, i vilket steg fäster du stenar på naglarna, vad lägger du över dem för att få dem att sitta kvar?
Tack för en suuuper bra blogg & lycka till med allt! :) Mvh Malin


Hejsan Malin!

Tack, vad snällt!

 

Japp, det stämmer precis, det är de viktigaste gelerna, sen kan du ju köpa make up gel (som används för att bygga ut nagelbädden) och någon rosa gel i fall du ska göra fransk, och den vita färggelen såklart som också används till fransk.

Ja, du verkar ha förstått produkterna mycket väl!

Jag fäster stenarna efter jag har formfilat i glansen, då stter de super bra!

 

Tack så mycket Malin! Lycka till själv!

/ Mimmi

 

Julia frågar:

Använder du kritvit gele till dom eller soft white?:D

Hejsan Julia!

Där har jag använt en gelé som heter Perfect White, Light Elegance gel.

/ Mimmi

Linda frågar:

Hej, vad fina naglar och vad spännande med kurs. Jag har oxå funderat på kurs och är sugen på märket light elegance. Vad tycker du om geléerna hittills? Hur är dom i jämförelse med geléerna från nded ( jag använder oxå det märket nu då jag ej har utbildning).

Hur är det att gå kurs efter att ha kort naglar hemma innan? Svårt, nya sättvatt arbeta etc?

Är jättenyfiken att höra mer. Och speciellt jämförelse av geléerna etc!

Skulle va supertacksam för svar.

Lycka til med resten av kursen!



Hej Linda!

Vad roligt att höra! Jag är super nöjd med Light Elegance, jag kan verkligen rekommendera det märket! Jag älskar att de har så stort utbud av olika geler med olika viskositeter, färger osv. Det är lätt lättarbetat och håller bra (om underarbetet är rätt gjort). Ndeds geler är bra, men LE är bättre, tycker jag!


Jag tycker att det är superroligt att gå kurs även fast jag har jobbat hemma innan, jag har verkligen utvecklats jätte mycket! Så länge man är berädd på att lära om sej och lyssna på läraren så går det jätte bra även om ens inbyggda bteende sitter i ryggmärgen... Det jag tycker är bland det svåraste är hållningen under tiden man jobbar, jag sitter gärna med benen i kors men det ska man inte göra om man inte vill ha en sne rygg!

Jag ska se om jag kan göra ett lite mer inående inlägg senare på jämförelser av geler osv!

/Mimmi

Julia frågar:

Hej! Jag har en fråga till. Jag använder en gele till alla olika lager, är det sämre/bättre vad du vet? Jag är osäker eftersom jag har hört så olika.

Hej Julia!

Det beror på hur märket du jobbar med  är uppbyggt, är det meningen att det ska vara så med just det märket så är det antagligen bra! Det är olika för olika märken, så är det bara, så det handlar inte om sämre eller bättre...

/ Mimmi

Julia frågar:

Hej! Jag gör också gelenaglar hemma, och har gjort på mig själv väldigt länge. Jag har läst på på internet men hittar inte så mycket, var hittade du information om risker, vad man ska tänka på osv..? Vill börja ta kunder, men vill inte riskera något.

Med vänlig hälsning, Julia

Hej igen Julia!

Det finns en hel del risker, och enligt mej står det för lite om detta på nätet. Några exempel kan vara att om du använder för små tippar på kunden kan denne i värsta fall få nagellossning, om gelen kommer i kontakt med huden för mycket kan kunden bli allergisk mot gelé, det kan bildas bakrerier som börjar gro under släppen ifall kunden får det... Det finns många fler risker, men jag orkar inte rabbla upp alla nu...

Jag ska se om jag kan ordna någon specifikt inlägg om just detta, för det är mycket som kan ske, det är ju trots allt kemikalier vi jobbar med, därför behöver vi goda kunskaper om just detta!

 

Hoppas jag inte skrämde dej/er för mycket nu!

/ Mimmi

Postat av: Linda Rós

Åh va fin designen blev med den nya headern!! :D

2012-06-17 @ 01:15:40
Postat av: ioanna

Hej! Först å främst vill jag säga att jag gillar din blogg väldigt mycket, kikar in ofta för att se om du lagt ut något nytt inlägg. :)

håller på och gör egna gelenaglar å den senaste tiden då jag gjort fransk så har det blivit som luft fickor under den vita gelen. Vad beror det på? Vad gör jag för fel?

Tack för svar :) // Joanna

2012-10-27 @ 19:22:23
Postat av: Linda

Jag har själv beställt ett set från nded.se för en vecka sedan.
Första gången och jag undrar ifall du hade några problem med sändningen? För det är nu så att jag kollade mailet dom skickade till mig Så jag kan ha koll på vart paketet befinner sig och där stod det: sändningen har stoppats på grund av kundens begäran och att sändningen lagras till vidare bearbetning..
Och jag har inte stoppat det i överhuvudtaget så känner mig lite blåst...

2014-05-26 @ 17:33:13
Postat av: Hanna

Hej! Jätte bra blogg. Jag har precis börjat göra naglar hemma på mig själv efter att ha gått till salong ca 1 år. Jag använder primer sen gel sen uv topcoat, dessa saker har jag beställt från "gel" men nu har jag köpt ett gellack, tänkte bara fråga om man kan använda samma primer och topcoat till det som till gel!

2015-01-13 @ 17:58:16

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: