Svar på de senaste frågorna
Publicerat 2012-05-06 kl. 23:07:12

Oj oj, jag har fullt upp just nu så det är därför jag är okontaktbar, sorry! Här kommer i alla fall svar på en del frågor:

Angelica frågar:
Hejsan!

Angående att det ska vara lövtunt rund nagelbandet och kanterna...är det något man måste lägga lövtunnt eller kan man fila till det sedan? hmm hoppas du förstår vad jag menar!

Hej Angelica!
Man måste lägga det lövtunnt i kanterna från början, annars kommer gelén att släppa även om du filar till det. I början kan det vara lite svårt att få till, men övning ger färdighet!
/ Mimmi

Cecilia frågar:
Hej!

älskar din blogg, har nyss kommit in på den och har suttit och läst i snart 3 timmar. Den hamnar som favorit ;) haha

Har en fråga om detta inlägg:
http://mimmiemilia.blogg.se/2010/october/dagens-naglar.html#comment

De första naglarna är lite mer grumlig eller vad jag ska säga och det andra är mer rosa, är det pga olika geler? Vilka i så fall om du minns :S

Och sen har jag en fråga om det där med att bygga ut nagelbädden som du har gjort här:
http://mimmiemilia.blogg.se/2010/november/naglar-pa-nagelbitare.html#comment, hur gör du det? Och vilken gele använder du dig av?

Jisses, när du har gått utbildningen kommer du vara den mest eftertraktade någonsin, alla kommer vilja göra naglar hos dig. Kanske tom åker från Norrland och gör det :P

Superduperbra blogg!

Hejsan Cecilia!
Åh, vad roligt att höra, vad glad jag blir!

Ja, det stämmer att det är olika geléer på just de naglarna för att få nagelplattan mer ljusrosa. Jag använde då ett annat märke på gelén som inte alls var lika bra som det jag använder idag. Nästan alla gelémärken har likande geléer som den och brukar då heta något i stil med "rosa mjölkig". De som inte är "grumliga" som du kallade är bara gjord på den naturliga nagelplattan och är i nagelns egen färg.

När jag bygger ut nagelbädden så gör jag det efter baslagret och lägger då ett ganska så tjockt lager för att dölja att tippen sitter så långt ned. Efter det fortsätter jag som vanligt med glitter osv. Gelén jag använde där var samma som du kallade "grumlig". På hemsidan jag beställer geléer ifrån idag kallas de "Makeup gel" och finns i tre olika färger beroende på kundens hudfärg.

Vad glad jag blir att du skriver så! Jag vill verkigen skänka inspiration och nagelglädje! Du är så välkommen så Cicilia!
/ Mimmi

Emelie frågar:
Hej, har en del frågor då jag också hållet på med märket som du håller på med!

Fråga ett: mina geléer läcker ur burkarna, gör dina det? Om inte, hur gör du för att undvika det?

Fråga två: när jag lägger finish gelén så kan det bli raffligt/ojämt även om jag steget innan filat nageln jämn, för det uppstår som många små bubblor typ..? Det värkar som om den inte vill ligga på en torr yta ? Hur gör du?

Fråga tre : hur lägger du glittret? Filar du på glittret ? Har du glittret direkt innan finish gelén? Blir det inte en ojämt yta då?

Tack för en underbar blogg!!
Kram
Kolla gärna in min blogg och mina naglar :)
Mliizz.bloggplatsen.se

Hejsan Emelie!
Mina burkar läcker också en del och det beror på att gelén och plasten burkarna består av inte "tål" varandra, gelén vill inte vara kvar i burkarna. Förmodligen vet inte företaget om det eftersom att de förseglar burkarna med alliminium som du vet. Jag brukar torka av dem och ha en tidning i botten av lådan, då förstörs inget.

Det kan vara så att du inte lägger ett tillräcklit tjockt lager, det ska inte vara tjockt men inte minimalt med gel heller. Jag har aldrig upplevt samma problem så jag vet annars inte riktigt vad det kan vara, tyvärr.

Jag lägger på glittret innan building-lagret. Lagret blir oftast ganska tunnt och jämnt så jag behöver inte fila det, det är dessutom inget jag rekommenderar, man filar till formen efter själva buildinglagret. 

Kul att höra att du gillar bloggen, glad jag blir! 
Det ska jag göra! 
/ Mimmi  
Postat av: Sofia

Alltså du är så otroligt bra Mimmi! På alla sätt, men du är glorious på naglar och jag är så glad att fler och fler uppskattar dig! Massa kärlek <3

2012-05-07 @ 01:12:36
URL: http://sofy.blogg.se/
Postat av: sara

Kan man inte täcka öppningen med folie innan man tar på lockat för att förhindra att de läcker?

2012-05-08 @ 21:52:39
URL: http://eyedust.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: